<-

Magazín

Zabojujte a skoncujte s jesennou únavou!

Jeseň je tu v plnej sile a my opäť čelíme chrípkovým epidémiám, nízkym teplotám a nekompromisne sa skracujúcim dňom. Prepadáva vás zlá nálada a únava? Nepodliehajte jesennej depresii a užívajte si radosti, ktoré jeseň prináša: krásnu farebnú prírodu, púšťanie šarkanov alebo kŕmenie labutí. Prinášame niekoľko tipov, ako zostanete plní sily a optimizmu! Čítajte ďalej.

Posilnite imunitu!

Jesenné chmáry, únava či viróza sú dôsledkom oslabenej imunity. Naše telo postráda silu, ktorú v lete čerpá zo slnečných lúčov, a dochádza mu zásoba vitamínu D uschovaná v tukoch na horšie časy. Ako teda dosiahnuť to, aby sa vám ráno vstávalo ľahko a boli ste v plnej sile?

  • Na pomoc privolajte staré dobré "céčko"! :-) Veľké množstvo vitamínu C obsahujú napríklad kiwi, pomaranče, citrusy alebo baobab a camu camu prášok, ktorý si môžete pridať napríklad do smoothie nápojov či raňajkových kaší.

 

  • Zvýšte príjem železa! Jeho nedostatok môže byť príčinou slabosti, únavy, bolesti hlavy a iných oveľa závažnejších chorôb (napríklad chudokrvnosti). Väčšia dávka železa je obsiahnutá v hovädzom mäse, listovej zelenine, strukovinách alebo v sušenom ovocí.

Máte obavy, že denný príjem železa a iných vitamínov v potravinách neustrážite? Obstarajte si doplnky stravy, ktoré sa o optimálny príjem postarajú za vás.

Ste to, čo jete!

Konzumácia jedla je úzko spätá s duševným zdravím človeka. Obedovali ste sviečkovú so šiestimi knedlíkmi a máte pocit, že sa bez šlofíka po jedle nezaobídete? Nečudujte sa! Vaše telo vynakladá veľké množstvo energie na trávenie a na zvyšok činností mu nezostáva síl.

Zabudnite na to, že stratenú energiu doženiete čokoládou alebo inou energetickou tyčinkou! Energiu vám síce skokovo doprajú, ale tak isto rýchlo ju zase stratíte.

  • Zaraďte do svojho jedálnička plnohodnotné a prírodné potraviny plné vitamínov, živín a hlavne bez chemických látok.
  • Každý deň konzumujte ovocie a hlavne zeleninu v akejkoľvek podobe.
  • Zamerajte sa na superpotraviny, napríklad kustovnicu čínsku, kakaové bôby alebo fermentovaný včelí peľ. Názov si tieto potraviny zaslúžili pre svoj SUPER obsah výživových látok.

Netvrdíme, aby ste sa nutne vzdávali svojich obľúbených pokrmov a stali sa treba vegetariánmi. Len sa snažte denný príjem jedla vyvážiť tak, aby vám energiu dodával, nie uberalo. Za pár dní si iste všimnete aj pozitívny vplyv na vašu náladu.

Pite!

Vyspali ste sa doružova, ale napriek tomu vás počas dňa prepadá únava? Zrejme ste zabudli na pitný režim. Dehydratácia znižuje objem krvi, srdce pumpuje menej efektívne a cez cievny systém dochádza k menšiemu prúdeniu kyslíka do jednotlivých častí tela.

Denne vypite aspoň 2 litre tekutín, ideálne čistú neperlivú vodu. V zime zaraďte teplý čaj. Prehrejú vás a príjemne upokoja.

Zažeňte chmáry!

S jesenné únavou často prichádza tiež do jesennej depresie. Neustále myslíme na to, ako sa nám v tom sychravom počasí nič nechce, spomíname na dlhé letné večery na terase, stresujeme sa z termínov v práci a blížiacich sa Vianoc ... začarovaný kruh negácie, z ktorého sa ťažko dostáva zase nad hladinu.

Skúste sa zastaviť, zamyslite sa nad tým, či je vaša situácia naozaj tak zlá, alebo si ju len sami podvedome zveličujete. Preberte svoje starosti s partnerom alebo skúste upokojujúcu meditáciu.

  • Vyčleňte si každý deň aspoň 20 minút len ​​pre seba. Relaxujte a odpočívajte! Venujte sa čomukoľvek, čo vám robí radosť. Cieľom je, aby ste sa oslobodili od znepokojujúcich myšlienok a utíšili svoju myseľ.
  • Robte si radosť. Nepríjemnosti si vykompenzujte čo i len malými odmenami. Zájdite si do kina alebo do kaviarne na obľúbený zákusok. Každú minútu odmeňovania si vedome vychutnávajte a čerpajte novú energiu.

Hýbte sa!

Pripadá vám to ako bláznivý nápad? Opak je pravdou! Pohybom doplníte chýbajúcu energiu. Kardiovaskulárny systém beží vďaka pohybu efektívnejšie a dodáva tak dostatočné množstvo kyslíka do krvi a tým aj do celého tela.

Nemusíte sa nutne mučiť s činkami v posilňovni. Pomôžu aj dlhšie prechádzky v prírode alebo 15-20 minútové každodenné preťahovanie a pár ľahkých cvikov.

Spite!

Vyskúšali ste všetky predchádzajúce odporúčania a stále cítite neľútostnú únavu? Prestaňte sa jej vzpierať a zalezte si pod perinu. Vaše telo si evidentne žiada poriadnu dávku odpočinku a regenerácie. Doprajte si výdatný a kvalitný spánok! Dostatočný spánok je kľúčový pre načerpanie optimálneho množstva energie na nasledujúci deň.

Padáte únavou, ale nedarí sa vám zaspať? Uistite sa, že je mimo spálňu všetka elektronika. Tablety, mobilné telefóny či notebooky narušujú produkciu hormónu melatonínu, ktorému vďačíme za pokojný spánok.

Páči sa vám tento článok? Podeľte sa s ostatnými: