Postavte sa jesennej únave skôr, než dostane ona vás

Vo chvíli, kedy je vám ráno taká zima, že si poprvýkrát do práce musíte vziať kabát, viete, že leto definitívne skončilo. Čaká vás obdobie krásneho farebného lístia, ale aj obdobie chrípok, prechladnutí a únavy. Máte ráno pocit, že by ste sa najradšej uložili na zimný spánok a prebudili sa až na jar? Prečítajte si tipy, ako získať viac energie!

Naučte sa správne odpočívať

Je sobota, vonku je chladno a prší, vy celý deň chodíte od ničoho k ničomu, nič vás nebaví, a keď si na hodinku zdriemnete, cítite sa potom ešte unavenejší. Znie vám to povedome? Nebojte, nie ste sami! Jesenná únava trápi veľkú časť populácie, je to totiž dôsledok nedostatku slnečného svitu.

Polihovať celý deň v posteli ale nie je žiadne riešenie. S jesennou únavou sa musí nemilosrdne bojovať! Pýtate sa ako?

  • Dodržujte pravidelný spánkový režim
  • Prejdite letné výpredaje a kúpte si farebné oblečenie
  • Popoludní si na štvrťhodinku zdriemnite
  • Každý deň sa aspoň pol hodiny venujte pohybu
  • Vo voľných chvíľach miesto sledovania TV hrajte hry alebo niečo uvarte
  • Počas dňa sa niekoľkokrát krátko ponaťahujte
  • Starostlivo plánujte svoje povinnosti a nestresujte sa
  • Počúvajte po ceste do práce hudbu, ktorú máte radi
  • Kedykoľvek zasvieti slnko, choďte na prechádzku

Skrátka zabudnite, že niečo ako jesenná únava vôbec existuje! Uvidíte, že akonáhle začnete niečo zábavné robiť, energia príde sama.

Pomôže vám aj vhodné jedlo a pitie

Na jeseň je obzvlášť dôležité strážiť si, čo jeme a pijeme. Zo všetkých strán totiž útočia vírusy, ktorým sa darí v chladnom počasí. Je teda dobré zvýšiť príjem vitamínov i niektorých minerálov. A ako to v praxi zariadiť?

  • Doprajte si čo najviac čerstvého ovocia a zeleniny
  • Stavte na celozrnné pečivo, jogurty a ryby
  • Vyhýbajte sa vyprážaným a sladkým jedlám
  • Obmedzte príjem kofeínu a alkoholu

Nenechajte sa zlákať sladkými tyčinkami a nápojmi, ktoré sľubujú dodanie energie. Dajte si radšej zelený alebo mätový čaj, povzbudí vás na dlhšiu dobu a bez zbytočného cukru.