6 tipov ako na poslednú chvíľu zhodiť pár kíl

Vianoce sú síce okrem iného sviatky jedla, ale u štedrovečernej večere chce dobre vyzerať každá. Preto pre vás máme niekoľko tipov, ako ešte na poslednú chvíľu môžete schudnúť a byť pri slávnostne prestretom stole tou najkrajšou.

Aby bolo jasno - rýchle úbytky váhy nie sú zdravé a pár kíl dole za trápenie v predvianočnom zhone nestojí. Hrozí totiž, že na váš oslabený organizmus zaútočia všadeprítomné bacily a miesto úžasného vzhľadu zaujmete svoje okolie chrípkou ako hrom.

Našťastie existujú bezpečné spôsoby, ako sa aj v predvianočnom zhone dostať do formy.

1. Všetko si naplánujte

Ak sa jedného rána prebudíte s myšlienkou, že do Vianoc schudnete, nestačí to. Povedzte si konkrétne, koľko kíl chcete zhodiť a ako to hodláte dosiahnuť. A buďte realisti - viac ako 5 kg nie je možné a denné návštevy posilňovne zrejme v období adventu nevyjdú.

2. Zľahka cvičte

Cvičenie by ale rozhodne vo vašom pláne malo mať svoje miesto. Viac chodievajte a ďalej vyberte pohybovú aktivitu podľa svojich preferencií. Ak chcete primárne schudnúť, zamerajte sa na aeróbny pohyb a venujte sa mu minimálne hodinu 4x týždenne.

3. Po cvičení zíjdite do infrasauny

Aby ste chudnutie podporili, zájdite si po cvičení na pol hodiny do infrasauny. Blahodarné žiarenie nielen podporí regeneráciu svalov, ale samo o sebe podporuje chudnutie. Navyše posilní imunitu a v drevenej kabíne si báječne oddýchnete.

4. Sledujte si porcie

Nepúšťajte sa do žiadnych dramatických diét a nehladujte. Ďaleko lepšie je jesť päťkrát denne primerané porcie. Základom by mala byť zelenina, diétne mäso (kuracie, morčacie) a ďalšie bielkoviny (vajcia, tofu). Vyhýbajte sa akurát nadúvacím potravinám, ktoré vám ploché brucho rozhodne nevykúzlia.

5. Jedzte naposledy 3-4 hodiny pred spaním

Večera by mala byť ľahká a ideálne zložená zo sacharidov, bielkovín a zeleniny. Vhodnou kombináciou je napríklad plátok ryby s ryžou a zeleninovým šalátom. Ak by vás trápil veľký hlad, dajte si ešte druhú večeru najneskôr 2 hodiny pred spaním. Je to lepšie, ako ísť spať o hlade.

6. Pravidelne a kvalitne spite

Kvalitný spánok trvajúcí aspoň 8 hodín neslúži len na chudnutie, ale je to univerzálny recept na krásu. Zmiznú vám kruhy pod očami, budete mať žiarivejšiu pleť a tatiež viac energie na zvládnutie celých Vánoc.

Základom poriadneho spánku je predovšetkým kvalitný matrac, z ktorého ráno nebudete vstávať s bolesťami chrbta. Opuchnuté oči zase môžu být príznakom, že je váš matrac plný roztočov a u vás prepukuje alergia. Pokiaľ uvažujete o zadovážení nového matraca, doporučujeme napríklad luxusný matrac Curem 4500, ktorý je teraz v akcii 1+1 zdarma.